Biraz Yavaş!
gebelik_haftasi21_resim21’inci haftaya ulaşıldığında bebekteki hızlı büyüme biraz yavaşlar. Bu haftada en önemli olay, kalp kasının güçlenmesidir. Böylece bebeğinizin kalbi, kanı çok daha etkili şekilde pompalamaya başlar. Tüm gün ayakta duruyorsanız, kan dolaşımınızdaki artış nedeni ile akşam saatlerinde ayaklarınızda ve ayak bileklerinizde şişmeler olabilir. Bu tamamen normal bir durumdur.Aort(3), Böbrekler (1) ve (2)
gebelik_haftasi21_resim5Gün içinde, zaman zaman, ayaklarınızı hafif yükselterek dinlenir ve mümkünse, iki saatten fazla ayakta kalmazsanız bu sorunu çözebilirsiniz. Gün içinde bol bol su içmeyi ihmal etmeyin. Bu şişmenizi artırmaz, tam tersine azaltır. Ayrıca, haftada en az bir kez tansiyonunuzu ölçtürmeye özen gösterin. Bu dönemde, karın boşluğu içerisinde büyüyen uterusun, diğer organlar ile birlikte diyafram kasını da sıkıştırması sonucu pek çok hamile nefes darlığı ya da çabuk nefes nefese kalma sorunu yaşayabilir.
Bu da hamileliğin normal sonuçlarından birisidir. Hamilelik ilerledikçe bu sıkıntılar artabilir. Daha önce başlamadıysanız, bu haftadan itibaren demir desteğine başlamanızda fayda var. Besinlerden aldığınız demir, hamilelikte size yeterli gelmeyecektir. Bu nedenle mutlaka dışarıdan destek almalısınız
 gebeligin_21_haftasi_ultrason_goruntusu

gebelik_haftasi21_resim1  gebelik_haftasi21_resim3