Bir Şey mi Dediniz?
gebelik_haftasi22_resim4Bu haftaya ulaştığınızda bebeğinizle konuşabilir, ona bir şeyler okuyabilir ya da şarkı söyleyebilirsiniz. Çünkü artık o sizi duyabilir. Hatta duymakla kalmaz, seslere tepki de verebilir. Bu nedenle ona bebek gelişimi için özel olarak hazırlanmış müzik CD’leri dinletebilirsiniz. Anne karnında klasik müzik dinlemenin, ruhsal gelişime olumlu yönde etkisi olduğunu öne süren çalışmalar mevcut.
Hatta bazı çalışmalar; bebeğiniz karnınızdayken ona okuduğunuz kitapları, doğduktan sonra emzirirken yeniden okursanız, bebeğinizin daha güçlü emeceğini ileri sürüyor. Bebeğinizde bu gelişmeler olurken, siz de artık dengenizi sağlamakta zaman zaman güçlük çektiğinizi fark edebilirsiniz. Karnınızın büyümesine bağlı olarak bel kavisiniz de içeri doğru genişlediğinden, vücudunuzun denge merkezi yer değiştirir.
gebelik_haftasi22_resimBünyeniz buna aynı hızla uyum sağlayamadığından, dengenizi sağlamakta güçlük yaşayabilirsiniz. Bu nedenle evde yalnızken banyo yapmamalısınız. Yine aynı nedenlerle, dengeye dayalı sporlara da ara vermelisiniz. Bunun yanı sıra, hamilelik hormonlarına bağlı olarak parmak eklemlerinize kadar tüm eklemlerinizde gevşemeler olur. Bu size bel ağrısı olarak yansıyabilir. Bu haftalarda hem denge sorunları, hem de bel ağrıları nedeni ile yüksek topuklu ayakkabılara veda etmelisiniz. Hamileliğinizin geri kalan kısmında ortopedik ayakkabılar giymeniz rahatsızlıklarınızı azaltır.
 gebeligin_22_haftasi_ultrason_goruntusu

gebelik_haftasi22_resim1  gebelik_haftasi22_resim2