Yaşam Sınırı
gebelik_haftasi24_resim24’üncü hafta, hamilelik süreci içindeki önemli dönemeçlerden birisidir; çünkü bu hafta viabilite sınırı olarak kabul edilir. Viabilite bebeğin annesine bağımlı olmadan, annesinin vücudunun dışında yaşamını devam ettirebilmesi anlamında kullanılmaktadır. Ancak fetusun viabilitesi pratikte her zaman gerçekleşmez. Bunu hayata geçirebilmek için solunum, sindirim, vücut ısısını korumak gibi yaşamsal fonksiyonların çok iyi desteklenmesi ve bebeğin enfeksiyonlardan korunması gereklidir. 24 haftalık bir fetus, 650 – 700 gram ağırlığa ulaşmıştır.
gebelik_haftasi24_resim5Ülkemizde, belirli merkezlerde, bu kadar küçük bebekler yaşatılabilmektedir; ancak önemli olan bu bebekleri yaşatmak değildir. Görme, işitme gibi duyusal faaliyetlerinin yanı sıra, zihinsel gelişimlerinin nasıl olacağı tam anlamı ile bilinemeyen bu tür bebeklerin tüm yaşamları boyunca yakın takip edilmeleri gerekir. Bu haftada bebeğinizin akciğer içinde yer alan damar yapıları olgunlaşır. Hemen hemen bütün organları artık fonksiyonel olarak görev yapabilir. Sizde ise; hamilelik hormonları etkisi ile epulis gravidarum adı verilen diş eti hastalığı görülebilir. Dişinizi fırçalarken ve hatta ağzınızı çalkalarken bile kanamalar olabilir; diş etleriniz çekilebilir.
Hastalığın ilerlemesi dişlerde dökülmelere sebep olur. Bu nedenle, benzer yakınmalarınız varsa, ihmal etmeden diş hekiminiz ile görüşmelisiniz. Bunların yanı sıra, 24’üncü haftada hamileliğe bağlı diyabetin varlığını araştırmak için doktorunuz sizden 50 gramlık glukoz tarama testi isteyecektir. Bu test 28’inci haftaya kadar ertelenebilir. Bu haftalar için önemli bir uyarı: Artık erken doğumun belirtilerine karşı dikkatli olmalısınız; bunun için de erken doğum hakkında bilgi sahibi olmanız gereklidir. Doktorunuz bu konuda size yardımcı olacaktır.
 24_haftalik_gebelik_ultrason_goruntusu

gebelik_haftasi24_resim1  gebelik_haftasi24_resim3