gebelik_haftasi29_oneri             29_haftalik_gebelik_goruntusu

Hıçkırıyor!

gebelik_haftasi29_resimBebeğiniz doğum günü hazırlıklarına devam ediyor. Bu haftaya gelindiğinde bebeğinizin kafası ve gövdesi arasındaki oran artık normale yaklaşmıştır. Bebeğiniz bu haftada kendi vücut ısısını ayarlayabilme yeteneğini kazanır. Kemik iliği de sürekli kırmızı kan hücreleri, yani alyuvar üretir.

Gözleri ise hareket etmeye başladılar bile. Bu arada unutmadan; zaman zaman içinizde ani bir hareket hissederseniz sakın şaşırmayın ve korkmayın, çünkü bebeğiniz hıçkırıyor! 29’uncu haftaya gelindiğinde hamileliğinizin bütün etkilerini iyice yaşamaya başlayacaksınız. Bu haftalarda karın cildinizde kaşınmalar hissetmeniz normaldir. Bunun yanı sıra, karın içi basıncındaki ve dolaşım sistemindeki değişikliklerin sonucunda hemoroid (basur) problemi görülebilir.
Ayrıca nefes darlığı, midede yanma, bacaklarda kramplar gibi yakınmalar ortaya çıkabilir. Bu yakınmaların sizi hamileliğinizden soğutmasına izin vermeyin. Bunların hepsi basit bir tedavi ile üstesinden gelinebilecek geçici şikayetlerdir. Yakınmak yerine, hamileliğinizin olumlu yönlerini görmeye ve keyfini çıkarmaya çalışın.

29_haftalik_gebelik_ultrason_goruntusu  29_haftalik_gebelik_goruntusu_1
 29_haftalik_gebelik_goruntusu_2  29_haftalik_gebelik_goruntusu_3