gebelik_haftasi33ng

Renkli Rüyalar
gebelik_haftasi33_resimHamileliğinizin sonuna hızla yaklaştığınız bu haftada bebeğinizin beyninde oluşmuş olan ve nöron adı verilen milyarlarca sinir hücresi de, onun rahim içi yaşantısında etrafındakileri öğrenmesine yardımcı olur. Bebeğiniz duyabilir, hissedebilir ve görebilir. Bu haftalarda bebeğinizin baş çapı eskiye oranla daha hızlı büyümeye başlar. Bebeğinizin göz bebekleri, tıpkı sizinkiler gibi, ışıkta küçülüp karanlıkta büyüme yeteneğini kazanmıştır; bu sayede bebeğiniz, bulanık da olsa görebilir.
Rahminizin içindeki bebeğiniz de, tıpkı yeni doğmuş bir bebek gibi, zamanının büyük bir kısmını uyuyarak geçirir. Hatta erişkinlerdeki gibi derin uykuya dalar ve gözlerinde hızlı göz hareketleri (REM) saptanabilir. Erişkinlerdeki REM uykusu rüya görülen uyku evreleridir. Anne karnındaki bebeklerin rüya görüp görmediklerini bilmiyoruz; ama bunu hayal etmek bile hoş olsa gerek. Bebeğinizin akciğerlerinin gelişimi ve olgunlaşması artık neredeyse tamamlamıştır. Koruma ve doğum sonrası vücut sıcaklığını sabit tutma görevini yerine getiren cilt altı yağ dokusu kalınlaşmaya devam etmektedir. Bebekler hamileliğin son dönemlerinde hızla kilo alır.
Bebeğiniz artık yavaş yavaş doğum pozisyonunu almaktadır. Eğer kafası yukarıda ise, yani “makat geliş” pozisyonu, büyük bir olasılıkla sezaryen olmanızı gerektirecektir. Sonlara yaklaştıkça siz de daha hızla kilo aldığınızı fark edebilirsiniz. Ellerde ve ayaklarda hafif ödem olması normaldir; ancak şiddetli baş ağrılarınız varsa, çakan ışıklar veya noktacıklar görüyorsanız, şişliklerde ani bir artış varsa, karın ağrısı, bulantı ve kusmanız oluyor ise preeklampsi riski açısından dikkatli olmalı ve vakit kaybetmeden doktorunuzla görüşmelisiniz. Bebeğiniz çok iriyse ya da ikiz veya üçüz bebek bekliyorsanız, karnınızın içindeki aşırı şişliğin midenize yaptığı baskı ve rahatsızlık hissi iştahınızda azalmaya sebep olabilir.
Bebeğinizin diz ve dirsek vurmalarını ayırt edebilirsiniz. Zaman zaman içerde hopladığını hissederseniz telaşlanmayın; bunlar bebeğinizin hıçkırmalarıdır ve tamamen normal bir durumdur. Bu haftalarda doğum şeklinize karar vermeye çalışmalısınız. Düşüncelerinizi mutlaka doktorunuzla paylaşın ve tartışın. Sezaryen gerektirecek bir durum yoksa, epidural ile normal doğumu mutlaka ciddi bir şekilde düşünmelisiniz.
 33_haftalik_gebelik_goruntusu_1  33_haftalik_gebelik_goruntusu_2
 33_haftalik_gebelik_goruntusu_3  33_haftalik_gebelik_ultrason_goruntusu