Makas Alabilir miyim?
gebelik_haftasi36_resimMutlu finale sadece dört hafta kaldı. (Eğer sezaryen olacaksanız iki hafta kadar zamanınız var demektir). Bebek ise dünyaya gelmeye hemen hemen hazır ve her an doğum kanalına girebilir. Bu haftada yağ birikimi diz ve dirseklerde hızlanıyor. Boyun ve bilekler de bu gelişimin hızlı olduğu bölgeler. Bebeğinizin dişetleri de olgunlaşmasını tamamladı ve sertleşti. Yanaklarında da yağlar birikti ve sıkılacak hal aldı!..
Hamileliğinizin başında ultrasonda gördüğünüz o ufacık canlı artık yaklaşık 2750 gram ağırlığında bir insan yavrusu. Bu haftada bebeğiniz genelde son duruş pozisyonunu almıştır ve çok nadir olarak döner. Bu aralar doktorunuz sizi her hafta görmek, sizin ve bebeğinizin durumunu değerlendirmek isteyebilir. Kilo artışınız (hem bebeğin hem de sizin) çok hızlı olabilir.
Doktorunuz vajinadan kültür alarak Grup B Streptokok enfeksiyonu taşıyıp taşımadığınızı incelemek isteyebilir. Karnınızın üst kısmında bir boşluk ve rahatlama hissedebilirsiniz. Bu bebeğinizin doğum kanalına doğru indiğinin belirtisidir. Midenizdeki baskı ortadan kalkacağı için iştahınız yeniden açılabilir. Benzer şekilde akciğerlerinizdeki baskı da rahatlayacağından soluk alıp vermeniz kolaylaşır. İdrara çıkma sıklığınız, tıpkı hamileliğinizin ilk başlarındaki gibi, iyice artacaktır.
Bebeğinizin hareketleri dışarıdan rahatlıkla izlenebilir. Zaman zaman karnınızın bir bölgesinde aniden bir yükselti fark edebilirsiniz. Bebeğinizin özellikle göğüs kafesinizin altındaki hareketleri canınızı yakabilir. Rahimdeki normal ve düzensiz kasılmalar artık sizi rahatsız edebilecek boyutlara ulaşmış olabilir. Bunları gerçek doğum sancılarından ayırt edebilmelisiniz. Gerçek doğum sancılarını yalancı sancılardan nasıl ayırt edebileceğinizi doktorunuz size anlatacaktır.
 3d_ultrason_goruntusu_5  3d_ultrason_goruntusu_3
 3d_ultrason_goruntusu_6  3d_ultrason_goruntusu_1