Tüylerim Dökülüyor
gebelik_haftasi39_resim2Son haftaya girildiğinde bebeğinize oksijen ve besin maddelerini taşıyan göbek kordonunun uzunluğu yaklaşık 50 santimetre kalınlığı ise 1.3 santimetre civarındadır. Ağırlığı 3000 gramın üzerine ulaşan bebeğiniz rahmin büyük bir kısmını doldurmaktadır. Bebeğinizin cildini kaplayan ve verniks adı verilen kremsi madde ortadan kaybolmaya başlar.
Benzer şekilde lanugo adı verilen tüyler de büyük ölçüde dökülmüştür. Bu son haftada amniyon zarı her an açılabilir ve suyunuz gelebilir. Bazen bardaktan boşalırcasına hızlı ve fazla miktarda gerçekleşen bu olay bazen de öylesine yavaş olur ki, kendinizi idrar kaçırırmış gibi hissedebilirsiniz. Miktarı ne olursa olsun, suyunuzun geldiğini düşünüyorsanız, zaman kaybetmeden doktorunuzu aramalı veya hastaneye gitmelisiniz.
Vücudunuzun ağırlık merkezi artık iyice değiştiğinden dengenizi sağlamakta güçlük yaşayabilirsiniz. Bu nedenle bazı konularda dikkatli olmalı, özellikle banyo yaparken kapıyı asla kilitlememeli ve tercihen evde başka bir kişi yokken banyoya girmemelisiniz. Özellikle de ilk bebeğinizi bekliyorsanız, eşinizle bir çift olarak yaşadığınız bu son günlerin kıymetini bilin. Bundan sonraki hayatınızı bir aile olarak devam ettireceksiniz.

39 Haftalık Gebelik Görüntüsü
 3d_ultrason_goruntusu_13  3d_ultrason_goruntusu_15