İşte Geldim, Burdayım!
gebelik_haftasi40_resim2Hala doğum yapmadıysanız, iyice sıkılmaya ve sabırsızlanmaya başlamış olmalısınız. Ancak endişelenmenize gerek yok. Bu hafta size çok uzun gelebilir ama sabırlı olmaya çalışmalısınız. Sakin olun ve bol bol dinlenmeye bakın. Doğum sonrası en çok gereksinim duyacağınız şeylerin başında zaman gelecek.
Siz herhangi bir ağrı hissetmeseniz bile rahim ağzınız yavaş yavaş açılmaya başlamış olabilir. Normal sancıların başlaması ile rahim ağzındaki açıklık ve incelme de artmaya başlar. Açıklık 10 santimetre olduğunda doğumun ilk evresi tamamlanmıştır. Ardından gelen ikinci evrede bebeğiniz dünyaya ve size “merhaba” der. Vajinal doğumda, kafa çıkınca doktorunuz bebeğinizin ağzını siler, hemen ardından bebeğinizin ilk ağlaması odada yankılanmaya başlar.
Bu aşamada, daha göbek kordonu kesilmeden, bebeğinizin kucağınıza verilmesi ilk temasın daha sıcak yaşanmasını sağlar. Sizden salgılanan hormonların bebeğinizin dolaşımına da karışması nedeniyle erkeklerde torbalar, kızlarda da labiumlar normalden daha büyük görünecektir. Hatta doğumdan sonra hem kız hem de erkek bebeklerin memelerinden süt dahi gelebilir. Bu durum birkaç gün içinde kendiliğinden kaybolur.

40 Haftalık Gebelik Görüntüsü
 40_hafta_gebelik_ultrason_goruntusu  40_haftalik_gebelik_ultrason_goruntusu