8_haftalik_gebelik_oneri8_haftalik_gebelik_goruntusu

Ergenliğe dönüş

8.haftaTerminolojik açıdan bebeğiniz hala daha embriyo olarak adlandırılır. Bunun nedeni alt kısmında kuyruğa benzer bir çıkıntının olmasıdır. Gelişmekte olan bebeğinizde küçülen tek bölüm bu çıkıntıdır. Diğer bölümler ise süratle büyümeye devam eder. Hızlı bir şekilde büyüyen bu bölümlerden ikisi de beyin ve kafadır. Göz(1)kapakları kıvrım şeklinde ayırt edilebilir. Alt çene (2) belirginleşmeye başlar. Omurilik gelişimini sürdürür. Üst damak farklılaşır. Burnun ucu oluşur. Dişetlerinin altında dişler gelişimini başlatır. Yemek borusu farklılaşır ve nefes borusundan ayrılır. Kalp içinde kapakçıklar fark edilmeye başlar. Kalbin dört odacığı ayırt edilebilir. Böbrek oluşmaya başlar. Kollar silindirik şekilde uzamaya başlarken uçlarında el ayaları belirmektedir. Kollarda sinir iletimi başlar. Yine kollar kıvrımlanır. Bu kıvrım gelecekteki dirsektir.Ayaklar(3), Plasenta(4)
Hala daha kendinizi hamile gibi hissetmiyor musunuz? Önemli değil. Önünüzde daha çok zaman ve yaşanacak çok şey var. Örneğin hamilelik öncesinde kapalı bir yumruk kadar olan rahminiz artık neredeyse portakal kadar oldu bile.

8_haftalik_gebelik_goruntusu4

Rahimdeki bu büyümeler, zaman zaman hissedeceğiniz karın kramplarına neden olabilir. Bu arada kendinizi ergenlik döneminde gibi hissedebilirsiniz. Çünkü hormonal değişimlere bağlı olarak cilt değişiklikleri baş göstermeye başlayacaktır. Yağlı bir cilt ve sivilcelenme bunun en tipik göstergeleridir. Psikolojik durumunuz yavaş yavaş düzelmeye başlar ve hamilelik kabullenilir. Artık hamileliğe alışmaya başlıyorsunuz.

8 Haftalık Gebelik Fetus Görüntüleri

8.hafta1