Gebelikte Epilasyon ve Ağda Yapılabilir mi?

• Gebelikte lazer ya da elektroliz (iğne aspirasyonu) yöntemleriyle epilasyon yapılmasının bir zararı yoktur. Lazer uygulanması röntgen ışını veya benzer dalgalar içermez o nedenle bebeğe zararlı değildir. Hamilelik döneminde ağda uygulanabilir. Yalnız 5 aydan sonra karın ve meme bölgesindeki tüylere epilasyon yapılması önerilmez çünkü bu bölgeler hassaslaşır.
• Gebelikte tüy dökücü kremler v.b maddeler genellikle önerilmezler çünkü içeriklerinde çok çeşitli maddeler vardır ve bunların bebek üzerindeki etkileri net bilinmemektedir.
• Gebelikteki tüylenme artışı çoğu kadında olmaktadır ve doğumdan sonra genellikle düzelmektedir o yüzden gebelikte bu tür kaygılardan mümkün olduğunca uzak durup bu tüylenmeyi azaltıcı girişimlerin doğum sonrasıda tüyler azalmazsa uygulanması daha doğru olur.
• Zaten hormonlara bağlı olarak gebelikte özellikle göbek ve meme çevresinde kıllanma artışı olur fakat bu süreç doğum sonrası yavaşlar ve kıllarda dökülme olur. Çok az kadında kıllar doğum sonrası da devam eder.

Ağda kullanımı
• Ağda bilindiği üzere kıl köklerinin tamamen çıkarılmasını amaçlayan acı veren bir işlemdir. Bu işlemin iki özelliği vardır. Bir; temizlik ve hijyene önem veren uzmanlar tarafından yapılmalıdır, iki; ağrı eğer çok hissediliyorsa bu işten vazgeçilmelidir. Bunlar gebelik niçin neden önemlidir derseniz, bilindiği üzere gebelikte duyulan ağrı, bebeğin erken gelmesine ve doğumun beklenenden daha önce olmasına sebep olabilir ki gebelik döneminde hormonların etkisiyle ağrı eşiği biraz daha düşüktür ve cilt hassastır. Yani önceden ağrı hissetmediğiniz durumlarda bu dönemde ağrı hissedebilirsiniz. Bu yüzden temizlik uğruna gebeliğinizin riske girmesine gerek yoktur.
• Bu işleme alışığım ve artık ağrıyı çok hissetmiyorum diyorsanız bu işlemi gerçekleştirebilirsiniz. Bir de biraz önce söylediğim üzere temiz bir yerde olmalıdır ağda operasyonu. Ağdada kullanılan başlıklar sterilize edilmeli ya da sürerken kullanılan spatula tek kullanımlık olmalıdır. Eğer bu şartlar sağlanabiliyorsa doğuma temiz pak girmek ya da bebek yanınızdayken yapamayacağınız beden temizliğini biraz daha ötelememek için ağdayı tercih edebilirsiniz.

Lazer Epilasyon ve iğneli epilasyon kullanımı
• Lazer epilasyon yönteminde kullanılan enerji, ışık enerjisidir. Bu, radyasyon gibi değildir. Yani dokulara yayılmaz. Hamilelerde bebeğe zararı tespit edilememiştir. Buna rağmen biz hekimler, gebeliğin en önemli ve özel dönemi olan ilk üç ayda bu yöntemi tercih etmeyiz.
• İğneli epilasyon yönteminde ise iğne kullanılır ve kıl köklerine akım verilir. Yapılan bazı çalışmalarda bebeğe zararının olmadığı saptanmış olsa da daha çok klinik çalışmaya ihtiyaç duyulacağını belirtmek isterim.
Fakat sonuç ne olursa olsun gebelerin gebeliğini riske atmaması önerilir. Bu yüzden eğer yapacaksanız temizliğinizi jilet ya da ağdayla yapmanız, doğumdan sonra lazer ya da iğneli epilasyonunuzu yaptırmanız önerilir